Dag 11

29 juli 2014 - Guilin, China

We hebben gewinkeld in Yangshuo en hebben daar een mooi bloemenkransje gekocht van een oud vrouwtje. Ze vroeg er 1 yuan voor, maar mijn moeder deed net of ze het niet verstond en gaf 10 yuan. Het vrouwtje was helemaal gelukkig. In China moeten oude mensen het hebben van hun kinderen. Ze krijgen maar heel weinig geld van de regering om van te leven, mensen die geen kinderen (meer) hebben moeten dus geld bij elkaar zien te sprokkelen door dingen op straat te verkopen.

Vanuit Yangshou gingen we met de taxi naar Guilin. Hier hebben we voor één nacht in een hotel geslapen. Het was een erg slechte weg naar het hotel met  allemaal gaten en bobbels. De taxi moest heen en weer slingeren om ze te ontwijken.

We shopped in Yangshuo and have since purchased a beautiful floral wreath from an old lady. She asked for 1 million yuan, but my mother pretended she did not understand and gave 10 yuan. The female was completely happy. In ancient China people need to have their children. They get very little money from the government to live, people who have no children (anymore) should thus money together to gather to sell. Things on the street

From Yangshou we went by taxi to Guilin. Here we slept one night in a hotel. It was a very bad road to the hotel with lots of holes and bumps. The taxi was swinging back and forth to avoid them.